SpoO0oO0ky HALLOWEEN!

Scooter

Dedicated Deviant
Elite Bastards
Messages
354
#81
We had our 'seasonal' aisle converted over to Christmas candy early last week. There were a couple stacks of Halloween candy inside the front door but that was all that was left. People say they love Halloween because they get to buy all the marked-down candy. There is no such thing!

OMG! the amount of candy people buy! They eat it and feed it to their kids as treats. And the amount of soda they buy and consume!

I guess it's time to start a Thanksgiving thread. We have 6 skids of frozen turkeys jamming-up our freezer and they ain't going nowhere for another week or two.
 

Blazor

Dedicated Deviant
Elite Bastards
Messages
1,362
#83
People are fucking stupid. Sugar is goddamn poison.
I was reading that while eating a Reese cup lol.

:Grin3:

I do need to cut back more on the sugar. I do feel better when I dont overdo the sugar.
 

MasterBlaster

Banned ~
Permanent Meltdown
Messages
3,137
Location
Bayou counrty
#84
It's amazing that it's still legal. It's worse than tobacco or alcohol, and that ain't no shit.
 

CorsetKat

Factory Feline
Administrator
Messages
1,159
Location
Here
#85
Sugar is the top killer of all species who eat it.

Its also in fucking everything.

Empty people and empty calories, the fall of humanity.
 
Messages
7,489
#87
Halloween doesn't have to end! Halloween can be all year round!
Man I wish lol. I've already said fuck Christmas for invading Halloween turf, and ready for St. Patrick's day. Fuck you Christmas, see how it feels!

:Grin3:
I'd be perfectly alright if there was no family get together on Christmas. Unless it's just my perception, not too many people seem like they're in a jolly spirit.
 

Blazor

Dedicated Deviant
Elite Bastards
Messages
1,362
#88
It's amazing that it's still legal. It's worse than tobacco or alcohol, and that ain't no shit.
Based on your experience I would say so!

How much sugar did you eat before? Like a couple candy bars or Debbie Cakes a day?
 

Blazor

Dedicated Deviant
Elite Bastards
Messages
1,362
#89
Sugar is the top killer of all species who eat it.

Its also in fucking everything.

Empty people and empty calories, the fall of humanity.
I wonder if I could hypnotize myself to think that sugar tastes like shit lol. I mean, the brain treats a sugar treat as a reward. Some folks can quit smoking that way, thinking it tastes like shit. I've successfully hypnotized 10 people, but havent tried self hypnosis.
 

MasterBlaster

Banned ~
Permanent Meltdown
Messages
3,137
Location
Bayou counrty
#90
It's not so much eating candy (BAD) as it is all the food that has sugar in it and most of the time you don't even know it.
 

Blazor

Dedicated Deviant
Elite Bastards
Messages
1,362
#91
Halloween doesn't have to end! Halloween can be all year round!
Man I wish lol. I've already said fuck Christmas for invading Halloween turf, and ready for St. Patrick's day. Fuck you Christmas, see how it feels!

:Grin3:
I'd be perfectly alright if there was no family get together on Christmas. Unless it's just my perception, not too many people seem like they're in a jolly spirit.
Gets worse every year dont it? Feels more like a hassle. I blame how they dilute it by bringing it in in September, dont feel as special.
 

Blazor

Dedicated Deviant
Elite Bastards
Messages
1,362
#92
It's not so much eating candy (BAD) as it is all the food that has sugar in it and most of the time you don't even know it.
Ah ok, you mean things that turn into sugar, like bread and such.
 

Gyroscope

OmniPoster
Elite Bastards
Messages
1,793
Location
Anal Creampie
#93
Sugar is the top killer of all species who eat it.

Its also in fucking everything.

Empty people and empty calories, the fall of humanity.
I wonder if I could hypnotize myself to think that sugar tastes like shit lol. I mean, the brain treats a sugar treat as a reward. Some folks can quit smoking that way, thinking it tastes like shit. I've successfully hypnotized 10 people, but havent tried self hypnosis.
I think a therapy session like from A Clockwork Orange would probably work. Eat lots of sugar, then induce vomiting, repeat until the association sticks. :ROFL:
 

CorsetKat

Factory Feline
Administrator
Messages
1,159
Location
Here
#95
Not everything, natural sugars from fruit isn't bad.
 

Scott

Dedicated Deviant
Messages
1,349
#97
Everything in moderation and all should be well.
With that said, I pretty much eat whatever I want and so far it's worked for me. I polished off a whole bag of pumpkin shaped Reese's peanut butter cups the other night, felt sick, went to sleep and then craved it like a junkie the moment I woke in the morning. But despite my gluttony, I've been 6'2" and 200lbs for a decade and fat people DESPISE ME for it lol.

The only unit of sugar the body can actually utilize is glucose, so whether its dextrose, fructose, corn syrup, bread, monosaccharides or polysaccharides, they are basically, bunches of glucose units bound together in different ways, kinda like clusters of grapes, or clusters OF clusters of grapes where the body needs to go through the process of breaking them down to individual grapes first.
The form of sugar from fruit is called fructose and already close to its broken down glucose state already, so it's quick to satiate a sweet tooth or turn to if you're hypoglycemic. In contrast, I believe table sugar is the most complex polysaccharide so its common to feel like you've eaten too much well beyond the point of having gone overboard because of the delay.
I believe Gatorade already uses glucose as the ingredient so it can go right to work.

For cancer, vitamin C tends to be the thing to avoid as its essential in building and maintaining blood vessels so as a general rule regarding metastatic cancer where you might have a growth, you'll wanna deny it that to help starve it out.
 
Top Bottom